FAQ - kontrolór
Budú normatívy pre stredné športové školy motivujúce ? Alebo sa z nich stanú neatraktívne školy pre študentov i pedagógov/trénerov ...
Prinášame vám informáciu o legislatívnom procese, v ktorom sa okrem iného navrhuje upraviť aj normatív (príspevok pre školu na jedného študenta) pre stredné športové školy.
Do medzirezortného pripomienkového konania bol predložený návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 630/2008 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti rozpisu finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre školy a školské zariadenia v znení neskorších predpisov.
Povinnosť zápisu štatutárnych zástupcov športových klubov a zväzov do registra mimovládnych neziskových organizácií na MV SR
Pre všetky neziskové organizácie, ktoré vznikli do 31.12.2018 (a teda aj pre občianske združenia, ktorú právnu formu využíva drvivá väčšina športových organizácií - klubov a zväzov), je povinnosť do 30.6.2019 doplniť zákonom vyžadované údaje do Registra mimovládnych neziskových organizácií.
Ak tieto údaje nebudú oznámené a neskôr zapísané v registri mimovládnych neziskových organizácií, subjekt verejnej správy (štátna správa, samospráva - mestá, obce, VÚC) nesmie poskytnúť verejné prostriedky tej osobe, ktorá nemá v tomto registri zapísané údaje v rozsahu vyžadovanom zákonom.
To znamená, že, ak do 30.6.2019 nebude mať športová organizácia (existujúca v akejkoľvek právnej forme mimovládnej neziskovej organizácie) doplnené úplné povinné údaje, tak takáto športová organizácia nebude môcť prijímať verejné zdroje (dotácie, eurofondy, asignácia podielu zaplatenej dane, ani príspevky od národného športového zväzu) a to až do okamihu, dokiaľ si tieto údaje neoznámi a nedoplní.
Navyše do 30.6.2019 je možné oznámenie vykonať bez správneho poplatku.
Tak teda "športovci" - kluby zväzy, poďme na to !!!
Financovanie športovej infraštruktúry národného významu v SR v rokoch 2016 - 2019 zo zdrojov štátneho rozpočtu a (ne)jasné pravidlá jej financovania.
Prinášame Vám analytický materiál o tom, ako prebehlo Financovanie športovej infraštruktúry národného významu v SR v rokoch 2016 - 2019 zo zdrojov štátneho rozpočtu a (ne)jasné pravidlá jej financovania.
Jasné pravidlá financovania
Financovanie športovej infraštruktúry – nesystematické rozhadzovanie v predvolebnom finiši ...
Ide ale naozaj o systémové financovanie, alebo je to len výsledok politických rozhodnutí vlády a lobistických aktivít žiadateľov?
Koncepcia práce so športovo talentovanou mládežou na roky 2015 až 2020
Príspevok uznanému športu - možné riešenie problému pri zlúčení športových odvetví pod jeden národný športový zväz
Začiatkom roka 2018 na adresu UčPS prišlo upozornenie na jeden vážny problém súvisiaci s nábehom prideľovania príspevkov pre uznané športy v roku 2017.
Prinášame vám možné riešenia tohto problému, jedno je organizačno-technickej povahy a to druhé je legislatívneho charakteru.
Dobrá správa pre slovenský šport - dodatočne príde do športu takmer 5 mil. eur za rok 2019 pre vyšší skutočný výber odvodov z lotériových hier
Prinášame Vám dobrú správu pre slovenský šport.
Alokovaná suma na šport na rok 2019 vychádzala z odhadu z výnosov z lotériových hier za predchádzajúci rok.
Po ukončení príslušného rozpočtového roka 2018 bol ale skutočný príjem štátneho rozpočtu z odvodov z prevádzkovania lotériových hier vyšší ako rozpočtovaný príjem o sumu 4.933.657 €.
Po konzultáciách s Ministerstvom financií SR je zrejmé, že dôjde k dofinancovaniu rozpočtu MŠVVaŠ SR na šport o túto sumu.
Správa o seminári k Zákonu o športe, ktorý sa uskutočnil 26.9.2019 v Bratislave
Oznámenie o príprave konferencie Šport a právo 2019
„ŠPORT a PRÁVO 2019".
Motto konferencie:
“Vytváranie hodnotovo vyvážených pravidiel, ich poznanie, vysvetľovanie, zlepšovanie, dôsledné dodržiavanie a vynucovanieje dobrou cestou
... pre dosiahnutie dlhodobo udržateľného rozvoja a stability nielen právnych či ekonomických, ale i medziľudských vzťahov a synergickú tvorbu hodnôt,
vrátane budovania systému ... (nielen) v športe.”.
Kto môže byť prijímateľom príspevku na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 Zákona o športe
Odborníci pôsobiaci na platforme UčPS narazili na otázku, pri zodpovedaní ktorej zistili zrejme ďalšiu podstatnú nezákonnosť v postupe sekcie športu ministerstva školstva pri poskytovaní štátnych prostriedkov na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 zákona o športe formou príspevku športovcom v zozname športovcov top tímu.
Cieľom tohto príspevku je aktivovať kontrolné mechanizmy štátu, ktoré dôsledne overia či pochybnosti o zákonnosti postupu ministerstva školstva uvedené v tomto príspevku sú opodstatnené alebo ministerstvo školstva poskytne športovej odbornej verejnosti i bežným občanom dostatočné vysvetlenia, ktoré obstoja v konfrontácii s platnou dikciou zákona o športe - konkrétne so zákonnou úpravou pravidiel pre poskytovanie štátnych prostriedkov na národný športový projekt podľa § 75 ods. 4 zákona o športe.